13 August 2009

i'm backkkkk!!! hehuuuuu...

Da berbulan da aku tinggalkan blog ni dek kerana terlalu busy dengan tugasan...lepas satu event habis, timbul satu lagi event...weekend pon tak dapat nk rehat sangat...tapi aku kan seorang isteri...aku tetap menten...walaupun busy, dapat jugak aku spend time dengan hubby...
hubby aku pon apa kurangnya...2x5=10 ehehhe....dua2 pon sama busy... arini pon hubby aku dah pergi outstation...kemana? biar la rahsia..cewahhh...

Arini genap 61 hari umur aku meningkat tua..besday aku 12 JUNE aritu.. Tua dah aku ni...besday tahun ni....memang aku da pesan awal2 ngan hubby aku...aku taknak ape2...tapi tu la, name pon hubby, mesti ade je yang dia nk bagi....hubby aku ni, walau sesibuk mane pon, dia akan cuba sedaya upaya untuk spend time dengan aku...sebab tu aku sayang dia sangat2...aku cintakan dia...

Tahun lepas (2008) hubby bagi present :
(time ni da bgelar TUNANG da pon...aku petik posting dari blog lama aku sbb aku malas nk type hahaha...layan je la ek...)
"Hari ini 12 June...Hari bahagia buat aku...sebab hari ini hari lahir aku...Yang ke berapa? ahahaha yang ke-26...Selamat Hari Lahir Buat Diriku Sendiri...Semoga apa yang aku impikan akan menjadi kenyataan...Segala baik buruk sebelum2 ni akan aku ubah ia menjadi LEBIH BAIK LAGI...untuk family aku...terima kasih semuaaaaa!!! dengan wish2 tu...yeyey! dapat kek!untuk orang yang paling aku sayang aku cinta!!!...my hubby! b...terima kasih...wish birthday ayang...terima kasih sebab b cakap b sayang ayang selama2 nya...b...terima kasih bagi hadiah2 tu...lawa kasut baby doll nike yang ala2 mary jane yang b hadiah kan tu...comel sangat2...pink karer lagii...cleverrr! ehehe ;) Terima kasih juga sebab hadiahkan ayang ipod nano tu...sangat cute...white kaler....cleverrr! waaaaa....hepi yey!"


Tahun ni (2009) hubby bagi present :
(aku yg dah bergelar isteri....Mrs Ridzuan...)
Tahun ni...hubby bagi aku katak...sebab selain dr kaler pink, aku suke kaler ijaw! aku suke gile katak ni...hubby mmg sangat pandaiii okeh! katak ni kan...memang malang la nasib nye...da penyek da katak tu sebab selain hubby...katak ni pon aku da jadikan sebahagian dari bantal busuk aku..hahahha..memula je aku simpan..sebab wangi...bau kedai lovely lace...dah lebih 2minggu jer...katak ni penyek da aku buat...selain katak, hubby bagi aku banyak $$$$...aku dapat kek coklat cheese, secret recipe punye rasa...sodap! sbb aku suke cheese!







Tarikh yang sama...aku juga nak sedekahkan AL-FATIHAH buat arwah atuk...da setahun lebih atuk meninggalkan aku...semoga atuk tenang, senang di sana....AMIN....
(posting dr blog lame yg aku coretkan tentang arwah atuk aku ni...meh baca...)
25 JUNE 2008
Hari ini leka aku buat kerja....terlalu sibuk aku dengan kerja...Terlalu lama rasanya aku tinggalkan kerjaya aku dek sibuk dengan bersukan...Penat badan aku ini pun rasa tidak hilang-hilang lagi...Ya Allah...Walaupun dengan kesibukan aku bekerja ini...Sedang aku leka menaip...tiba-tiba entah kenapa aku rasa sebak...sebak sangat...membuatkan aku terhenti menaip...membuatkan kelopak mata ku berair...Aku teringat pada arwah atuk...sedihnya aku ini Ya Allah...Tabahkan hati ku...Aku tahu Engkau lebih menyayanginya...Atuk...Kalau la atuk boleh mendengar...Kak teh nak beritahu atuk...Kak teh rindu atuk...Atuk cakap atuk sayang kak teh kan...Atuk...atuk tak sakit...kak teh terkejut atuk 'pergi'...Arwah pergi pada tarikh kelahiran aku...12 June yang lepas...Nasib baik flight aku ke Sarawak bukan jatuh pada 12 June tu...Kalau tidak...mesti hancur lebur hati ini...Tak tertahan rasa nya aku menahan sedih masa ibu telefon...Ibu cakap "atuk dah takde..."Bergenang airmata aku....Hari kelahiran aku yang ke-26..atuk pergi menemukanNya....Aku tak sambut pun ulangtahun kelahiran ku...walaupun kek telah pun dibeli waktu itu....Waktu aku tengok kek tika tu...aku sebak hanya Allah saja yang tahu....Masa aku berada di kampung...ramai sanak saudara aku menceritakan...orang pertama adalah ibu aku sendiri...Mereka kata...Atuk yang azankan...yang qamatkan aku semasa aku di lahirkan ke dunia ini....masa ulangtahun kelahiran aku pada tahun ini juga atuk kembali kerahmatullah....YA ALLAH....AKU MOHON KEPADAMU YA ALLAH...TEMPATKAN ARWAH ATUK KU KE DALAM ORANG2 YANG BERIMAN....AMIN...AMIN YA RABBAL ALAMIN....detik2 aku bersama arwah..makan sama...minum sama..gelak sama...sembang sama..akan ku sematkan sampai bila2....nenek aku selalu kata...cucu lain buat air...atuk mesti taknak minum..kecuali aku...aku SEDIH........AL-FATIHAH untuk arwah atuk....
ni gambar kenangan aku n arwah atuk...raya tahun 2007

2 comments: